9 Ağustos 2007 Perşembe

Brownie - Cheese Muffin (12 adet)



Başlığı görünce, "bu da ne ?" diyeceksiniz şimdi.
"Üçü bir arada" gibi olan bir muffin tarifi denedim geçen hafta sonu. Tarif joy of baking 'e ait . Tarifin orijinal adı " Black Buttom Cupcake" olup, lezzetinden yola çıkarak yaptığım tarife bu adı vermek istedim.
Altı brownie kıvamında olup, üstü cheesecake lezzetinde olan muffin görüntüsüne sahip bir tarif bu.
Mutlaka denemelisiniz, çünkü çook lezzetli oldular.
Benimkinin görüntüsünün orijinali ile hiç bir alakası yok. Tarifteki peynirli kısma sıvı krema (orijinal tarifte yoktu) da ekleyince, peynirli hamur browni hamurundan daha cıvık oldu ve ve peynirli kısım brownili kısım içerisine gömülmeden yüzeyde kaldı. Ben de üsten hafif karıştırarak hafif mermerimsi bir görüntü elde ettim. Böylesi de çok hoşuma gitti doğrusu.
Ve işte tarif...
Malzemeleri:
Peynirli hamur:
227 gr oda sıcaklığında krem peynir (ben 200 gr kullandım)
80 ml sıvı krema
65 gr toz şekeri
1 büyük yumurta
1/2 tatlı kaşığı vanilya şekeri (ben 1 paket kullandım)
Browni hamuru:
210 gr un
210 gr esmer şeker
30 gr kakao
1 tatlı kaşığı karbonat
1/4 tatlı kaşığı tuz
240 ml su
80 ml mısır özü yağı
1 çorba kaşığı beyaz sirke
1 tatlı kaşığı vanilya şekeri (ben 1 paket kullandım)
Tarifte yoktu ama muffinlerin ortasına birer adet vişne batırdım.
Yapılışı:
Önce peynirli hamuru hazırlayalım.
Bunun için peyniri çırpma kabımıza alalım ve mikser ile hafifçe çırpalım. Sonra,sıvı kremayı, şekeri, yumurta ve vanilyayı ekleyip homojen bir karışım haline gelene kadar hafifçe çırpalım. Peynirli karşımı bir kenara alalım.
Şimdi de browni hamurunu hazırlayalım.
Vanilya hariç bütün katı malzemeleri bir kapta karıştıralım. Vanilya ve bütün sıvı malzemeleri ayrı bir kapta karıştıralım. Katı malzeme karışımının ortasına bir çukur açalım ve tüm sıvı malzemeleri bu çukura ilave ederek, homojen bir karışım olana dek karıştıralım. 12 adet muffin kağıdı yerleştirilmiş kalıba, brownie hamurunu kalıbın 1/2'si dolacak şekilde eşit olarak paylaştıralım.
Üzerine de eşit olarak peynirli hamuru paylaştıralım. Bir çatal yardımı ile alttan üste doğru karıştırarak hamura mermer görüntüsü verelim ve her bir muffinin ortasına birer donuk vişne ilave edelim ve önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 25 dakika pişirelim.
Bu muffinler buzdolabında 3-4 gün kadar saklanabiliyorlar.

Hiç yorum yok: