2 Şubat 2008 Cumartesi

Herkese Tekrar Merhaba !!

Uzun bir aradan beri yazamadığım bloğuma tekrar geri döndüm.

İki hafta kadar önce kabuğuma çekilmiş, yeni hayata alışmaya çalışıyordum. Bir süre sonra içimdeki ses "Daha ne kadar tembellik edeceksin! Hadi kalk artık canlan biraz " diye bağırmaya başladı. Sonrasında mı ne oldu? Yeni hayat ile barış imzalandı ...ve çok keyifli yeni uğraşlar ile ilgili faaliyetlere başlanıldı.

Bunca uzun bir aradan sonra, ağızımızı yeniden tatlandırabilmek için birkaç hafta önce yaptığım karamelli çikolatalı milyoner dilimlerini paylaşmak istiyorum sizlerle.

KARAMELLİ - ÇİKOLATALI MİLYONER DİLİMLERİ

Malzemeleri:
Tart hamuru:
175 gr un
125 gr tereyağ (küp küp kesilmiş)
50 gr esmer şeker

Üst katmanlar:
50 gr tereyağı
50 gr esmer şeker
400 gr yoğunlaştırılmış süt/condensed milk (ben bir buçuk su bardağı yağsız süt tozunu boza kıvamında olacak şekilde su ile karıştırıp, yoğunlaştırılmış süt elde ettim.)
150 gr sütlü kuvertür
50 gr fildişi kuvertür

Yapılışı:

Tart hamuru bir kap içerisine alınıp, yoğurulur. Hamur yağlanmış 24 cm'lik kare tepsi içerisine yayılır ve üzeri çatalla delinir. Ardından 190 derecede önceden ısıtılmış fırında 20 dak. boyunca altın sarısı renk alıncaya kadar pişirilir.
Tart hamuru soğurken, karamelli krema hazırlanır. Bunun için tarifte verilmiş olan yoğunlaştırılmış süt Türkiye'de bulunmadığı için süt tozunu, su ile boza kıvamında karıştırarak yoğunlaştırılmış süte yakın bir karışım elde ettim. Başta biraz tereddütlü de olsam, sonuçta karamel kıvamı çok güzel oldu.
Süt tozu su karışımı , şeker ve tereyağ bir teflon tencereye alınıp, rengi karamel rengine dönene kadar düşük ısıda ağır ağır pişirilir ve ocaktan alınır. Karamel sosunun ara ara karıştırarak soğuması sağlanır.

Soğuyan karamel sosu tart hamurun üzerine bir spatül yardımı ile eşit şekilde dağıtılır. Karamelli tart soğuk bir yerde donuncaya kadar bekletilir.

Sütlü kuvertür benmari usülü eritilerek donmuş olan karamelli katman üzerine spatül ile eşit şekilde dağıtılır ve fildişi kuvertür de yine benmari usülü eritilip, sütlü kuvertürün üzerini süslemek için kullanılır.

Afiyet olsun! Herekese keyifli bir haftasonu diliyorum...

Hiç yorum yok: