15 Mart 2008 Cumartesi

KIRLENT PASTA...




Yaratıcı yönü sonsuz olan bir teknik olduğu için, şeker hamuru ile çalışmaktan çok keyif alıyorum.
Böyle süslü püslü bir pastayı sadece hediye götürmek veya çok özel günler için değil, ara sıra hiç bir neden olmadan kendimiz için de yapmalıyız arkadaşlar...
Kırlent pastanın pandispanya tarifini, Peggy Porschen'nin "Meine schönsten Torten und Cookies" kıtabından aldım. Bu pandispanya tarifi şeker hamuru pastalar için çok elverişli. Denemenizi tavsiye ederim.
Ara krema olarak ise, sütlü çikolatadan ganaj hazırladım ve kremanın üzerine antep fıstığı serptim. Peggy Porschen'in kitabında, şeker hamuru pastalarını önce marzipan (badem ezmesi) ile kapladığından bahsetmiş. Ben de denemek istedim. Böylesi daha güzel oldu, pastanın dış yüzeyi daha düzgün oldu. Gelelim tarfimize..
Malzemeler:
Pandispanya:(20 cm'lik kalıp için)
200 gr toz şekeri
200 gr yumuşak tereyağı
4 yumurta
200 gr un
2 tatlı kaşığı kabartma tozu
1 paket vanilya
Pandispanyayı ıslatmak için şurup: 75 gr şekeri 5 yemek kaşığı su ile bir cezvede kaynatılım ve bir tatlı kaşığı sıvı vanilya aroması ilave edelim. Bir çay kaşığı kadar limon suyu ilave edelim.
Ara krema (ganaj): 150 gram sıvı kremayı kaynatalım ve 200 gr kıyılmış sütlü kuvertür üzerine dökelim. Kuvertür eriyip de, homojen bir karışım olana dek karıştıralım.
Pastanın üzerini kaplamak için 200 gr marzipan (badem ezmesi)
Pastayı süslemek için:
600 gr beyaz şeker hamuru
kırmızı gıda boyası
yeşil gıda boyası
arjantin şekeri
gümüş renkli yenilebilir toz sim
Yapılışı: Önce fırınımızı 180 dereceye ısıtıyoruz. Tereyağ ile şekeri, şeker çözünüp de karışım köpük köpük oluncaya dek çırpıyoruz. Yumurtaları üç partide, şekerli karışıma ilave ediyoruz. Karışım parlak bir renk alana dek çırpıyoruz. Ayrı bir kaba un ve kabartma tozumuzu eliyoruz. Un ve kabartma tozu karışımını sıvu karışımın içine ilave ediyoruz ve homojen bir karışım olana dek düşük çırpıyoruz. Fazla çırpmıyoruz.
Kelepçeli kalıbımızı yağlı kağıt ile kaplıyoruz ve pandispanya hamurunu kalıba boşaltıyoruz. Pandispanyanın ortası daha çok kabardığı, ortası hafif çukur kalacak şekilde kalıptaki hamurun kenarlarını spatül yardımı ile yükseltiyoruz. Böylece daha dengeli bir şekilde kabarıyor.Pandispanya'yı yaklaşık bir saat kadar pişiriyoruz. Fırından çıkardığımız pandispanyayı 15 dakika boyunca ılınması için bekletiyoruz. Ardından bir kürdan ile sık aralıklarla deliyoruz. Bir fırça yardımı ile şurubu sürüyoruz. Böylece pandispanya şekerli şurubu emerken, hem yumuşuyor hem de lezzeti artıyor. Pandispanyayı kalıptan çıkarıyoruz ve soğuması için bekliyoruz.
Kitapta; şurupladığımız pandispanyayı, streç folyo ile kapladığımızda oda sıcaklığında 7 gün kadar dondurucu da ise 3 ay kadar muhafaza edebilileceğimiz yazılmış.
Soğuyan pandispanyayı üç kata bölüyoruz ve kalan şurup ile katmanları ıslatıyoruz. İlk katına, ganaj sürüyoruz ve antep fıstığını serpip üzerine ikinci katı kapatıyoruz. İkinci kata da ganaj sürüp, üzerine üçüncü kat ile kapatıyoruz. Kalan ganajı da pandispanyanın dışına sürüyoruz. Pastamızı 1-2 saat kadar buz dolabında bekletiyoruz.
Ardından iki streç folyo arasında bir merdane yardımı ile marzipanı açıyoruz ve pastanın üzerine marzipan ile kaplıyoruz. Marzipan katmanının üzerini bir fırça yardımı ile hafifçe su ile ıslatıyoruz. Şeker hamurumuzu da pudra şekeri serptiğimiz tezgah üzerinde açıyoruz ve marzipan katmanının üzerini kaplıyoruz.
Pastanın kenar fırfırını hazırlıyoruz ve pastanın altını fırfır ile kaplıyoruz. Fırfır uçlarını sulandırdığımız kırmızı gıda boyası ile bir fırça yardımı ile boyuyoruz. Pastanın alt kenarına şeker hamurundan halat hazırlıyoruz. Halatın üzerini arjantin şekeri ile süslüyoruz.
Bir parça beyaz şeker hamuru alıp, kırmızı gıda boyası ile renklendiriyoruz. Daha küçük bir parça hamuru da yeşil gıda boyası ile renklendiriyoruz. Kırmızı şeker hamurundan gülleri şekillendiriyoruz. Yeşil şeker hamurundan da yapraklarını hazırlıyoruz. Pasta üzerinde çiçek ve yaprakları birleştiriyoruz. Gül yapraklarının kenarlarına bir fırça yardımı ile gümüş toz sim sürüyoruz.
Afiyet olsun.
Herkese iyi pazarlar, sevgiyle kalın...


12 yorum:

Adsız dedi ki...

bunu yeme yanına yat olmuş
maşalaah nefis canım
ellerine sağlık
sevgiler


not: blogmanşetteki lingin yanlış

ebrulitatlar dedi ki...

Bloğunun ismini gördüm, benim gibi bir ebruli daha dedim ,bloğuna bakayım neler var diye geldim. Herşey çok güzel, pasta ise süper olmuş. Ellerine sağlık. Sevgiler..

Disalce dedi ki...

canım pastan gerek tadı gerekse şekliyle çok güzel görünüyor.....

haa bu arada blogmanşette adresini düzelt.....yanlış yazmışsın...açılmıyor.....

(ebrulipastlar)yazmışsın......a ...harfini eksik yazmışın..

öptüm canım.....

ebruli pastalar dedi ki...

Yeşim, beğenmene sevindim canım.
Adaşım, güzel yorumların için çok teşekkür ederim.
Saliha,sana da çok teşekkür ederim.

Arkadaşlar, uyarınız için de ayrıca teşekkür ederim, blog manşette gerekli düzeltmeyi yaptım.
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

emegine saglik arkadasim
nekadar gzel bir pasta yapmsisin insan bakmaya doyamiyor
afiyletle....
iyi pazarlar...

www.yenitadlar.blogcu.com

Adsız dedi ki...

Cok sahane görünüyor,güzel bir pasta olmus,ellerine saglik.Sevgiler.

yesildomates dedi ki...

canım gerçekten çok güzel olmuş..görüntü süper..daha ne diyeyim...

öptüm örüşmek üzere....

Unknown dedi ki...

ellerinize sağlık çook beğendim . marzipan ile kaplamayı bende okumuştum ama denemek aklıma gelmedi hiç . bu arada hazır şeker hamuru mu kullandınız ?

ebruli pastalar dedi ki...

Nurcan, Senem ve Dilek;
Beğenmenize sevindim ve güzel yorumlarınız için teşekkür ederim.

Funda,
Şeker hamurundan önce marzipan ile kaplamayı ben de ilk defa bu pastada denedim ve tavsiye de ederim. Yüzey daha pürüzsüz oluyor. Bu pastada hazır şeker hamuru kullandım. Bu benim ikinci şeker hamuru pastam. Daha acemiyim yani.Henüz evde şeker hamuru yapmadım. Ama bir gün mutlaka deneyeceğim.
Sevgiler..

GANNE dedi ki...

Ebrucum ellerine sağlık. Çok güzel olmuş pastan. Ben henüz şeker hamuru ile çalışmadım hiç. Uygun bir vakit olursa deneyeceğim ama tecrubeli bir ile ilk denemeyi yapmayı istiyorum. Sevgiler...

Damak Tadı dedi ki...

Harika bir pasta olmuş canım,o güzel ellerine sağlık..

Sevgilerle

Unknown dedi ki...

Ebrucum
Cumartesi sendeyiz..
Anladin sen onu :))))