1 Nisan 2008 Salı

Yumuşak Brownie Kurabiyeler & Beyaz Çikolatalı - Frambuazlı Soğuk Cheesecake

Bu kurabiyeyi geçen haftalardan birinde hafta sonu gelen arkadaşlarımız için yapmıştım.
Bu tarif, çikolata krizi tutanlar için birebir . Kurabiyeler minik brownie kek görünümünde olup, yumuşak bir dokuya sahiptiler.
Bol çikolatalı bu kurabiyenin, özellikle de kahve'nin yanına çok yakışacağını düşünüyorum.

Bu aralar tembellikten mi, yoksa bahar yorgunluğundan mı desem :) her kurabiye yaptığımda kurabiye hamur ölçüsünü biraz fazla tutuyorum. Hamurun yarısını kullanıp, kalanını da bir buzdolabı poşetine koyup buzlukta saklıyorum.
Bu gibi emniyet stokları ani gelen misafirler için can kurtarıcı oluyor. Bazı kaynaklarda kurabiye hamurunun buzlukta 3 ay kadar saklanabileceği belirtilse bile, ben bir aydan fazla tutmamaya çalışıyorum. Brownie kurabiye hamurunu da yuvarlayıp, buzdolabı poşetine koyarak sakladım ve bir hafta sonra pişirdiğimde lezzetinde hiç bir değişiklik olmamıştı.

Bahar'ın gelmesi ile birlikte, meyvalı tatlara karşı zaafım da arttı. Pastalarda kırmızı meyveli bir görüntü hayal eder oldum. Şöyle bol böğürtlenli, çilekli ve frambuazlı pastalar....
Yukarıdaki frambuazlı soğuk cheesecake'i de yine hafta sonu gelen arkadaşlar için yaptım. Çok hafif ve lezzetli bir cheesecake oldu. Gelelim tariflerimize...

Yumuşak Brownie Kurabiyeler (Chocalate Fudge Brownie) (40 adet)
Malzemeler:
90 gr un
60 gr kek un
125 gr pirinç fındık
90 gr damla çikolata
125 gr tereyağı (küp küp doğranmış)
200 gr bitter çikolata (100 gr sütlü, 100 gr bitter kullandım)
2 tatlı kaşığı golden syrup (yerine bal kullandım)
2 yumurta (hafif çırpılmış)

Yapılışı:Tepsimizi yağlı kağıt ile kaplıyoruz. Un, kek un ve pirinç fındıklarımızı bir kap içerisine boşaltıyoruz. Unlu karışımın ortasına bir çukur açıyoruz.
Küçük bir tavaya tereyağını koyup, kısık ateşte erimesini sağlıyoruz. Eriyen tereyağının içine çikolatalarımızı ekliyoruz ve çikolatalar eriyene kadar karıştırıyoruz. Bu karışım ılınıncaya kadar bekleyip içerisine balı ilave ediyoruz. Çikolatalı karışımı un çukurunun içine boşaltıp, metal bir kaşık yardımı ile hamur toparlanana dek karıştırıyoruz.
Hamurun üzerini streç folyo ile kaplayıp, hamuru bir saat kadar buzdolabında dinlendiriyoruz. Dinlenen hamurdan birer yemek kaşığı kadar hamur alıp, elimizde yuvarlıyoruz ve tepsiye diziyoruz. Önceden 180 dereceye ıstılmış fırında 12 dakika pişiriyoruz. Daha fazla pişirmiyoruz, çünkü aşırı sert olurlar. Kurabiyeler fırından çıktığında yumuşak olacaklar, ancak soğuyunca biraz sertleşecekler.

Beyaz Çikolatalı & Frambuazlı Soğuk Cheesecake
Malzemeler:
150 gr kepekli bisküvi
90 gr tereyağı (eritilmiş)
1 çay kaşığı tarçın
1 çay kaşığı zencefil
1 yemek kaşığı toz jelatin
3 yemek kaşığı su
100 gr fildişi kuvertür
125 gr krem peynir
90 gr pudra şekeri
1 yumurta (pasta pişen bir pasta olmadığı için kullanmadım)
250 ml sıvı krema
1 paket vanilya
300 gr frambuaz

Yapılışı:
20 cm'lik kelepçeli kalıbımızın tabanını yağlı kağıt ile kaplıyoruz. Bisküvilerimizi rondoda çekip, eritilmiş tereyağını toz haldeki bisküvilere ilave ediyoruz. Tarçın ve zencefilimizi ilave ediyoruz ve karıştırıyoruz. Bisküvili karışımı kalıbın dibine, bir kaşık yardımı ile bastırarak yayıyoruz ve buzdolabına kaldırıyoruz.
Toz jelatini, bir kase içerisinde üzerine üç yemek kaşığı suyu ilave ederek çözüyoruz.
Fildişi kuvertürü benmari üsulü eritiyoruz.
Şeker ve krem peyniri bir kap içerisinde çırıpyoruz. Yumurtayı ilave edip, tekrar çırpıyoruz.(Pasta pişen bir pasta olmadığı için ve çiğ yumurtanın sağlıklı olmadığını düşündüğümden, ben yumurta kullanmadım) Ardından sıvı kremamızı, vanilyamızı ilave edip karıştırıyoruz.
Peynirli karışıma, erimiş fildişi kuvertürü ve suda çözdüğümüz jelatini ilave edip hafifçe karıştırıyoruz.
Peynirli karışımı, biskuvi tabanının üzerine döküyoruz. Çözdürdüğümüz ve suyunu süzdürdüğümüz frambuazları peynirli karışımın içine aralıklı olarak batırıyoruz. Cheesecake'imizi servis etmeden önce bir gece buzdolabında bekletiyoruz.
Afiyet olsun & Sevgiyle kalın

Gelecek tarifimiz: ÇİLEKLİ KUP !!!


21 yorum:

Adsız dedi ki...

Canım benim, bende öyle kurabiye hamurlarını buzluğa atıyorum. Ama bazılarına not yazmamışım. hangisi hangisi bilemiyorum şimdi :)))

Ellerine sağlık nefis olmuş.

sevgiler.

www.misssgibi.com

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık Ebrucum, her ikisi de harika olmuş.
Sevgilerimle.

İLKAY dedi ki...

Canım hepside çok lezzetli görünüyorlar...ellerine sağlık....elmalıyı en kısa zamanda deneyeceğim...sevgilerimle,
ilkay

Adsız dedi ki...

Ziyaretin için teşekkür ederim arkadaşım. Senin bloğundaki tarifler de birbirinden güzel. Sık sık ziyaretine geleceğim. Sevgiler...

Cafe Gusto dedi ki...

Ebrucuğum Gusto dan bahsetmişsin.Ben de orayı çok severim hatta eşimle orada evlilik kararı almıştık o nedenle de bloğumun adını cafe gusto verdim.Elvan'la o gece çok güzel kremalı tavuk yedik inanılmaz güzeldi.Ayrıca senin de kurabiye ve cheesecake süper olmuş ellerine sağlık...sevgiler...

Baharcicegi dedi ki...

tariflerin birbirinden lezzetli olmus,browni kurabiyeler minik ve nefis olmus eline saglik canim

SEDA dedi ki...

Benim gibi sık çikolata krizine tutulan biri için oldukça uygun bir tarifmiş kurabiyeler :) Ellerine sağlık.

Sevgiler

Unknown dedi ki...

Ebrucum o geçen haftalarda seni ziyarete gelen arkadaşlarından birisi olarak yüzsüzlük yapıp şunu demek istiyorum : tamam yumuşak brownie kurabiye muhteşemdi hatta o gün yaptığın herşey muhteşemdi(yanarım zaten masanın ilk halini ve o masaya ben uğradıktan sonraki halinin resmini çekmediğime yanarım) ama ben frambuazlı soğuk cheesecakeden yediğimi hatırlamıyorum :(

Adsız dedi ki...

Çok güzel olmuş hepsi. Kurabiyelere de cheesecake de bayıldım. Ellerine sağlık.

Pasta Cafe dedi ki...

Ebru'cuğum,
Ellerine sağlık. Hepsi de çok lezzetli görünüyor.

Sevgiler...

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Çok leziz duruyor bu kurabşyeler ve ayrıntılı anlatımlarıyla diğer tarifler de çok güzel. Eline sağlık ve görüşmek üzere,
Esra

Adsız dedi ki...

Cok sahane görünüyorlar,ellerine saglik.Sevgiler.

Pastanı Seç dedi ki...

ay çok canım çekti valla bu saatte sevgiyle:)

İlker Ergin dedi ki...

cnaım her ikiside harika olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

Dido Butik Pasta - Pembe Merdane dedi ki...

Selam ebru her ikside çok güzel görünüyor. özellikle yumuşak browni kurabiyeler çok dikkatimi çekti. İnşallah denemek istiyorum ellerine sağlık

RUMEYSA dedi ki...

merhaba ben rumeysa siteleri gezerken sizin sitenizide ziyaret ettim browni tarifi arıyodum :)karşıma çıkınca çok sevindim browninin bu kadar malzemeyle olacağını hiç düşünmemiştim... buzdolabında saklama fikri ise süpermiş

Damak Tadı dedi ki...

Hepsi birbirinden nefis görünüyorlar,ellerine sağlık canım..

Sevgiler

ACIBADEM KURABiYESi dedi ki...

İkisi de nefis görünmekle beraber, cheesecake muhteşem olmuş. Ben de tea time mine de buna benzer bir soğuk pasta görüp geçen yıl her misafire yapmıştım :) Bu yıl henüz yapmamadım ama çilek mevsimi bitmeden yapmak lazım değil mi...

lezzetyolculugu dedi ki...

Ellerinize sağlık hepsi birbirinden güzel.Özellikle çilekli kupa bayıldım tarifi dört gözle bekliyorum

bahar dedi ki...

Merhabalar, “hediyeleşme” üzerine güzel bir etkinliğimiz var, katılmanızı arzu ederim. Ayrıntılar sayfamda, sevgiler.

Mimosa Café dedi ki...

çok nefis görünüyorlar. özellikle bir browniesever olarak, yumuşak brownie kurabiyeyi mutlaka deneyeceğim. elinize sağlık.