13 Şubat 2008 Çarşamba

Karlı havanın getirdiği tarif ...


Bugün İstanbul'da kar yağdı.
Karın görüntüsünü sevsem de kendisi ile pek anlaşamayız biz.
Bunda benim geldiğim yerde kar yağmamasının da payı büyük. Alışamadık birbirimize.
Oturduğumuz semtin karca zengin olması ve evimizin de dik bir rampanın üstünde olmasından dolayı, çalışırken kabus gibi gelirdi bana karlı havada evden çıkıp işe gitmek.
İki sene önce yağan yoğun karda aynı zamanda komşu olan arkadaşlarımız ile aynı arabaya binip, rampanın başından aşağıya doğru aracın lastikleri kayarak inerken arkada oturan biz iki bayan dua eder ve rampanın eteklerine vardığımızda derin bir "ohh" çekerdik.
Bana göre karlı bir havada yapılabilecek en iyi şey, mutfağa girip hamurişi yapmaktır.
Bugünkü karın getirdiği ise Nusskranz (Fındık Çelenk'i) oldu.
Çocukluğum Almanya'da geçti ve o zamanlar bu pastayı "Cafe Frech" adlı pastaneden alırdık. Bir süre sonra annem ile birlikte yapımını öğrendik ve yıllardır bu tarifi annem halen severek yapmaktadır. Bizim yaptığımız tarif, Cafe Frech'in Nusskranz'ına birebir benzemese de ona yakın bir lezzeti var.
Bir süre önce Gül'ün sayfasında da benzer bir tarif (Bademli Marzipanlı Rolu) gördüm ve tarifi denedim. Gül'ün tarifi gerçekten çok lezzetli olup, beni çocukluğuma götürdü. Çocukluğumda yediğim Nusskranz'a neredeyse birebir benziyor. İncelemek isteyenlere Gül'ün tarifi işte burada.
Ve bizim tarifi de aşağıda bulacaksınız:

NUSSKRANZ
Malzemeler:
Hamur:
250 gr Un
1 çimdik tuz
20 gr yaşmaya
60 gr şeker
1 paket vanilya
5 yemek kaşığı ılık süt
80 gr tereyağı
2 yumurta sarısı
İçi:
200 gr dövülmüş fındık,ceviz ve badem karışımı ya da bunlardan sadece biri
150 gr şeker
2 yumurta akı
5 yemek kaşığı süt
5-6 damla acıbadem yağı (yerine parça 2-3 parça damla sakızını döverek kullanıyorum)
Hamur üstüne sürmek için süt
Icing (Guss):
100 gr pudra şekeri
3 yemek kaşığı limon suyu
Icing üzerine 4-5 yemek kaşığı file badem
Yapılışı:
Hamuru hazırlamak için ılık süt, bir yemek kaşığı şeker ve mayayı bir kap içerisinde karıştıralım ve mayanın kabarması için bekletelim.
Unu bir kaba boşaltıp, ortasına çukur açalım.Çukur içerisine mayalı karışımı ilave edelim. Çukurun kenarlarına da tereyağ, kalan şeker,vanilya, tuz ve yumurta sarılarını ilave edelim. Hamuru yoğuralım. Hamur biraz cıvık olacak, eğer toparlanmıyorsa çok az daha un ilave edelim ve ılık bir ortamda kabarması için yarım saat bekletelim. Sürenin sonunda hamur iki katına çıkmış olmalı.
Bu arada içi için yukarıda belirtilen ilk beş malzemeyi bir kap içerisinde karıştırıyoruz ve kenarda bekletiyoruz. Ben acı badem yağı yerine damla sakızını döverek ekliyorum. Mayalı hamura çok yakışıyor.
Mayalanan hamuru unlanmış tezgah üzerine 30x30 cm'lik bir kare şeklinde açıyoruz ve iç malzemesini yayıyoruz. Hamuru daha sonra rulo yapıyoruz ve burarak ortası delik bir çemberli kalıp içerisine yerleştiriyoruz. Pişerken daha güzel kabarması için ruloyu üstten 1 cm derinliğinde verev olarak 2-3 cm aralıklarla kesiyoruz. Hamur üzerine bir fırça ile süt sürüyoruz ve 180 derecelik fırında yaklaşık 40 dakika boyunca üstü kızarana kadar pişiriyoruz.
Pişen pastayı soğutup çemberli kalıptan çıkarıyoruz üzerine sürmek için bir kasede karıştırdığımız icing'i (guss) fırça yardımı ile pastanın üzerine sürüyoruz. Ardından pasta üzerine file bademimizi serpiyoruz.
Afiyet olsun...

4 yorum:

fidaneli dedi ki...

slm.. zıyaretınıze cvp vermek ıcın geldım... ama acıkcası annenızın borfeğıne bayıldım:(( gebelık boyunca bakmamak en ıyısı sanırım yemek bloglarına:(( bu arada bahsettığınız konu ıle ılgılı yıyecek, içeçek, kıyafet gıbı yardımlar sözkonusu olabılır sanırım.. tabı sızınde fıkrınız cok onemlı.. ılgınız ıcın tsk ler..

sevgıler
fıdan

ebruli pastalar dedi ki...

Fidan Merhaba,
Beğenmene sevindim.Yanıtın için teşekkürler.
Ben kıyafet yardımı yapmak isterdim. Peki nasıl ulaştırabilirim ? Bana mailimden ebrulipastalar@gmail.com)ulaşabilirsin.
Yardımların için teşekkürler.
Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Ebrucum,
Suan saat 01:41..blogunu inceleyeyim dedim.. Burada yazdıklarinin bir cogu birbirinden lezzetli seyler ve ben onlardan yemeği cok ama cok ozledim..
Biliyorum tariflerini yazdim otur yap diyeceksin ama senin elinden yemek bir baska oluyor canim benim:)(tamam bir de beceriksizligimin ve tembelligiminde yapmamam uzerindeki etkisi buyuk tabii )
Sevgiler
Ayse

ebruli pastalar dedi ki...

Ayşecim Merhaba,
Öncelikle hoşgeldin. Ben sana istediğin pastayı, kurabiyeyi ve keki her zaman yine yaparım canım.
Bu arada eminim ki, yapacağın her şey çok güzel olacaktır. Yaratıcılığına daha önce de şahit olmuştum :)
İkinci seçenek de; sen yeterki ne istediğini söyle, arada kilometreler bile olsa ben yine de sana yapar getiririm. Artık bunun için bolca vakit var :)Zaten önümüzdeki haftalarda bizde toplanırız ve bir kızlar partisi yaparız. Süper olur di mi ? Bu toplantıdan önce bana isteklerini bildirirsen çok sevinirim.
Ziyaretin ve güzel yorumun için çok teşekkür ederim.
Sevgiler...