17 Şubat 2008 Pazar

Toffee Brownie...

Bu soğuk kış gününde sıcacık kahvenizin yanına eşlik edebilecek karamelli bir brownie yapmaya ne dersiniz ?


TOFFEE BROWNIE (18 dilim)
Malzemeler:
150 gr bitter çikolata (kıyılmış)
175 gr tereyağ (100 gr kullandım)
250 gr creamy toffee + 5 yemek kaşığı sıvı krema(yerine 1 bardak esmer şekeri karamelize ettim. İçine 1 yemek kaşığı tereyağ ve yarım paket sıvı krema ilave ettim. Hafifçe kaynattım.)
4 yumurta
2 tatlı kaşığı vanilya özü (1 paket premium vanilya kullandım)
350 gr esmer şeker (100 gr kullandım)
200 gr un
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
100 gr iri kıyılmış ceviz
Tarifte üzerini süslemek 150 gr çikolatanın 50 gr'nın ayrılması istenmiş. (ben ayrırmadım, hepsini hamuruna ilave ettim. Üzerini süslemek için hazır çikolata sosu kullandım)

Yapılışı: Önce fırınımızı 180 dereceye ısıtalım.
Tereyağını küp küp doğrayıp, bir tava içerisinde kısık ateşte eritelim. Eriyen sıcak tereyağına bitter çikolatamızı ilave edelim ve çikolata eriyinceye kadar karıştıralım. Soğuması için kenarıya alalım.
Karamel sosumuzu hazırlamak için esmer şekeri, teflon tava içerisine alalım ve ocak üzerinde karamelize edelim. Ateş üzerinde fazla tutmayalım, yoksa acılaşıyor. Erir erimez alalım. İçerisine bir yemek kaşığı tereyağını ilave edelim. Hafifçe karıştıralım ve sıvı kremayı da ekleyip, kısık ateş üzerinde bir iki taşım kaynatalım. Karamel sosumuzu soğuması için kenarıya alalım.
Yumurtaları bir kap içerisine kıralım. Vanilyamızı ilave edip, hafifçe çırpalım. Şekerimizi ilave edip tekrar çırpalım. Çikolatalı karışımı ilave edip karıştıralım. Unu ve kabartma tozunu ekleyelim ve hafifçe karıştıralım. Cevizlerimizi ilave edelim ve karıştıralım. Yağlı kağıt serilmiş, 28 x18 cm'lik diktörtgen kalıbımıza brownie hamurumuzun yarısını ilave edelim. Üzerine karamel sosumuzun üçte birini yayalım. Kalan brownie hamurunu üzerine ilave edip, fırında 40-45 dakika pişirelim. Pişen brownie'yi soğutalım ve karamel sosumuzu hafifçe ısıtarak akışkan hale getirelim. Brownie üzerine karamel sosumuzu sürelim. Üzerini çikolata sosu ile süsleyelim. Soğuyunca dilimleyelim.
Not: Şeker miktarını azaltmama rağmen yeterince tatlı oldu. Az şekerli sevenler, hamur malzemesi içindeki şekeri 50-75 gr olarak kullanabilirler. Karamel sos brownie'yi yeterince tatlı hale getiriyor. İyi ki yağ miktarını da azaltmışım. Yoksa çok ağır olacakmış. Şu haliyle çok lezzetli oldu.

Kaynak: BBC Books - Good Food Magazine- 1o1 Chocolate Treats

15 yorum:

Adsız dedi ki...

of derim of karamele asla hayır demem
ellerine sğalık
mutlaka denemek isterim
sevgiler

ebruli pastalar dedi ki...

Yeşim'cim.
Teşekkür ederim. Mutlaka denemelisin, çok güzel oluyor.
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

canim ellerine saglik notumu aldim en kisa zamanda deniycem:))
sevgilerimleee

www.yenitadlar.blogcu.com

ebruli pastalar dedi ki...

Yeni Tadlar Merhaba,
Demek sen de benim memleketimdensin :))Ben de Almanya doğumluyum. Beğenmene sevindim. Denemeni tavsiye ederim.
Almanya'ya selamlar...

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Ahhh ahhh, nasıl da canım çektiii:)) Karamelli karamelli....

Ellerine sağlık,

Kocaman sevgiler......

ebruli pastalar dedi ki...

Merhaba Pastacı Rapunsel,

Denemeni tavsiye ederim.Hava karlı olmasa ve yakın olsak eminim sana ve diğer arkadaşlara da birer dilim getirirdim.
Sevgiler..

Adsız dedi ki...

Cok lezzetli görünüyor,ellerinize saglik.

ilker'in mutfagi dedi ki...

harika görünüyor.ellerinize sağlık.bende beklerim bloguma.sevgiler.

Damak Tadı dedi ki...

Çok nefis görünüyorlar canım,ellerine sağlık..Hele aşağıdaki kurabiyeler ise çok şekerşer..))

Afiyetler olsun..

ebruli pastalar dedi ki...

Senem, ziyaretine çok sevindim.Her zaman beklerim.
İlker, siteni ziyaret ettim. Tariflerin çok güzel görünüyor.
Gül, beğenmene sevindim, sağol canım.

Adsız dedi ki...

Kesinlikle sıcacık kahvenın yanında süper gider ellerine sağlık

Eya dedi ki...

Sevgili Ebruli....merhaba

Ah karamele bayılırım.Sende benim gibi kahvenin yanında bir ayrıntı arayanlardansın sanırım.Ellerine sağlık...sevgiler

zehra

Yemekbahane dedi ki...

Ellerine sağlık
Sevgiler
Müge

GANNE dedi ki...

Ebru çok değişik bir tarif ve lezzet. Çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık. :)

ebruli pastalar dedi ki...

Ayşe,
Beğenmene çok sevindim.
Zehra,
Kahvenin yanında mükellef bir dilim brownie yemek isterdim ama kiloma dikkat etmem gerektiği için sadece bir lokma ile yetindim :( Kilo sorunum olmasa eminim koca bir dilime de mideye indirirdim.
Müge,
Sağol canım. Mutlaka denemelisin.
Ganne,
Beğenmene sevindim canım.